Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Vecka 10

Av maja - 31 oktober 2007 10:47

Oj vad tiden går fort. Är redan i vecka 10 och embryoperioden är över, nu kallas det lilla fröet där inne istället för foster. Moderkakan börjar även göra sig redo för att ta över näringstillförseln till fostret under denna veckan.


Har fått höra från olika håll att risken för missfall minskar efter 10 veckor. Vet inte om det är sant. Men det hade varit skönt om det var så. Har även läst på många olika håll att har man varit på VUL tidigt i graviditeten och sett ett hjärta slå så är chansen för att allt ska gå bra 95-99%. Det låter ju helt underbart! Jag har ju varit på tre VUL och sett hjärtat slå varje gång, betyder det att jag kan sluta oroa mig för missfall nu?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maja - 2 februari 2008 18:47

Jag har väl egentligen inte någon bra ursäkt till varför jag inte uppdaterat min blogg på flera veckor. Såg först nu att flera av er hört av er och undrat om allt står rätt till och det värmer. Både jag och lillkillen i magen mår jättebra.   Tänkte ...

Av maja - 19 december 2007 09:37

Hörde på nyheterna igår att julhandeln återigen slagit nya rekord. Men är det inte samma visa varje år? Jag tycker att man hör detta år efter år. Tydligen har varje svensk i år handlat julklappar för 6000 kr (!!). Låter inte det väldigt mycket? Och å...

Av maja - 12 december 2007 11:47

Vi har länge funderat och pratat om att skaffa ny bil. Och nu har vi äntligen gjort slag i saken. Det blev en sprillans ny Honda CR-V. Bild från www.honda.se   Tjusig va? ...

Av maja - 10 december 2007 11:04

I fredags var jag och klippte mig. Jag har gått hos samma frisör till och från i över 15 år så vi känner varandra ganska väl. Hon är jättegullig och vi har alltid mycket att prata om. För nästan två år sedan fick hon och hennes man en liten flicka ef...

Av maja - 2 december 2007 16:29

Dagen efter vi skulle kommit hem från Thailand hade jag beställt tid för NUPP-test. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tänka mig att Solresor skrivit fel på biljetten och att vi skulle komma hem först ett dygn senare. Men så var det! Visst, vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards