Direktlänk till inlägg 2 december 2007

NUPP-test

Av maja - 2 december 2007 16:29

Dagen efter vi skulle kommit hem från Thailand hade jag beställt tid för NUPP-test. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tänka mig att Solresor skrivit fel på biljetten och att vi skulle komma hem först ett dygn senare. Men så var det! Visst, vi fick ju en extradag på hotellet men jag hade nog hellre kommit hem i tid och vetat att jag inte skulle missa ultraljudet. Men vi räknade ut att om flyget var i tid skulle vi hinna från Kastrup till Curakliniken med god marginal. Men icke sa nicke! Flyget blev försenat nästan fyra timmar och därför fick mina föräldrar hämta upp mig på Kastrup och köra mig i ilfart över bron till Curakliniken så att jag precis hann i tid för NUPP-testet.


Allt såg bra ut på NUPP-testet. Det visade sig vara en aktiv liten krabat där inne som hade svårt att ligga stilla. Nu såg det verkligen ut som en liten bebis där inne. Det blev så verkligt på något sätt. Och så häftigt att se hur barnet sprattlade och hade sig. Det enda tråkiga var ju att maken missade detta stora ögonblick. Han stod ju kvar på Kastrup och väntade på våra väskor den stackaren. Vi hade diskuterat tidigare att vi kunde tänka oss att ta reda på vilket kön det skulle bli men trodde nog båda två att det var för tidigt för att kunna se det redan. Men när jag låg där på britsen kunde jag inte låta bli att fråga om det var alldeles för tidigt att se om det var en flicka eller en pojke där inne. Barnmorskan såg lite hemlighetsfull ut och svarade att det kunde vara för tidigt att se om det var en flicka men var det en pojke var det lättare att se så här tidigt. Och så tittade hon lite närmare på skärmen och sa att vi kunde nog vara ganska säkra på att det här var en liten kille!! Jag blev så glad och omtumlad att jag inte fick fram ett ljud, jag låg bara där på britsen med tårarna rinnande ner för kinderna. Jag visste ju nämligen att maken som har två döttrar sedan tidigare skulle bli spudlande glad över detta besked. Och det blev han också. Jag fick också bilder med mig som jag och maken har suttit och beundrat i flera timmar här hemma. Vi är så lyckliga!!

 
 
Pipeline

Pipeline

3 december 2007 22:55

Välkommen hem!
Vad spännande med en pojkbebis! Skönt NUPP-testet gick bra och vilken tur att du hann. Kan se er susa över bron för att hinna i tid :-)
Inget nytt på adoptionsfronten. Vi ägnar oss mestadels åt husbygge. Det är faktiskt skönt att kunna fokusera på det i lugn och ro.

http://pipeline.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maja - 2 februari 2008 18:47

Jag har väl egentligen inte någon bra ursäkt till varför jag inte uppdaterat min blogg på flera veckor. Såg först nu att flera av er hört av er och undrat om allt står rätt till och det värmer. Både jag och lillkillen i magen mår jättebra.   Tänkte ...

Av maja - 19 december 2007 09:37

Hörde på nyheterna igår att julhandeln återigen slagit nya rekord. Men är det inte samma visa varje år? Jag tycker att man hör detta år efter år. Tydligen har varje svensk i år handlat julklappar för 6000 kr (!!). Låter inte det väldigt mycket? Och å...

Av maja - 12 december 2007 11:47

Vi har länge funderat och pratat om att skaffa ny bil. Och nu har vi äntligen gjort slag i saken. Det blev en sprillans ny Honda CR-V. Bild från www.honda.se   Tjusig va? ...

Av maja - 10 december 2007 11:04

I fredags var jag och klippte mig. Jag har gått hos samma frisör till och från i över 15 år så vi känner varandra ganska väl. Hon är jättegullig och vi har alltid mycket att prata om. För nästan två år sedan fick hon och hennes man en liten flicka ef...

Av maja - 2 december 2007 16:18

Nu är vi hemma efter en helt underbar semester. Thailand var lika fantastiskt som alla säger. Vi kommer med all säkerhet att återvända dit någon gång. Människorna var så vänliga och sååå barnkära, vi reste ju dit med ett kompispar som hade sin dotter...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards