Alla inlägg under november 2007

Av maja - 14 november 2007 13:42

Om några timmar åker vi hemifrån och om ytterligare några timmar sitter vi på flyget mot Thailand. Det ska bli otroligt skönt. 30 graders värme, sol och bad, ingen stress och inga krav. Det är precis vad vi behöver just nu. Visst oroar jag mig en del för att något ska hända nåt där nere, att jag ska få en blödning eller missfall. Men vad jag har hört så ska sjukvården vara minst lika bra om inte bättre nere i Thailand. Så nu ska jag försöka koppla av och bara njuta av vår semester.


Vi ses om 2 veckor när vi är hemma igen.

Ha det så bra här hemma i kylan :)

HEJDÅ PÅ ETT TAG!!

Av maja - 14 november 2007 08:08

Bara en vecka kvar så är vecka 12 över och risken för missfall minskar markant *längtar* Fast redan nu vågar vi njuta mer och mer av graviditeten för varje dag som går. Vi har bestämt oss för att inte berätta för folk förrän vi kommit hem från Thailand och gjort NUPP-testet.

Av maja - 12 november 2007 08:44

I helgen har vi varit på dop. I Göteborg. Vi bilade fram och tillbaka samma dag och detta gick över förväntan. Jag förberedde mig genom att ta en tablett Postafen på morgonen två timmar innan vi körde. Av erfarenhet vet jag ju att är det något som kan sätta igång mitt illamående så är det just bilåkning. Och det hjälpte! Jag mådde inte illa på hela dagen. Det var en helt underbar känsla. Äntligen har jag hittat något som hjälper. Varför har jag inte provat detta innan?!Dopet gick bra. Enkelt men väldigt fint. Efteråt blev det soppbuffé, vilket passade väldigt bra med tanke på vädret. Och så kaffe och kakor *mums* Sedan var det dags att bege sig hemåt igen. En väldigt trevlig dag trots att vi spenderade mycket tid i bilen.

Av maja - 8 november 2007 07:36

Det slog mig plötsligt idag att vi inte har hört något från socialsekreterarna som gör vår hemutredning. När vi senast var där lovade dem att skicka hem en ny mötestid till oss. Det är två veckor sedan nu! Och vi har inte hört ett knyst... Kan inte låta bli att undra om något gick snett under förra mötet, om vi sa något konstigt eller att det framkom något nytt hos oss som gjorde att dem inte anser oss lämpliga som adoptivföräldrar. Hade jag inte varit gravid just nu kan jag säga att jag hade varit ordentligt orolig och antagligen ringt dit för länge sedan. Men vi ligger lågt ett tag till. Vi har ju inte för avsikt att fortsätta hemutredningen under min graviditet. Men som vi alla vet kan ju mycket hända, speciellt fram till v 12 (och där är vi ju inte riktigt ännu - men snart)...

Av maja - 6 november 2007 17:55

I dag har jag varit på inskrivning hos barnmorskan. Det gick bra. Hon var gullig och verkade lätt att prata med. Både blodtryck och blodvärde låg bra. Annars fick jag mest allmän information om vad jag ska äta och inte äta osv. Mycket att tänka på. Fick också en del tips om vad som kan vara bra att tänka på nu när vi ska till Thailand.



Av maja - 6 november 2007 17:47

Nu börjas det...  Det är likadant varje gång vi ska ut och resa. Jag får världens stryknoja och står och stryker, viker och har mej. Allt ska vara perfekt. I söndags stod jag med strykjärnet i handen i princip hela dagen. Min man tycker att jag är knäpp. Men jag hatar ostrukna kläder.


Nu närmar det sig. Reser om en vecka. Börjar gruva mig lite för flygresan. Men så trött som jag är nuförtiden borde det ju inte vara några problem, jag kommer väl slockna så fort jag sätter mej i flygplansstolen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards