Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Tårdrypande frisörbesök

Av maja - 10 december 2007 11:04

I fredags var jag och klippte mig. Jag har gått hos samma frisör till och från i över 15 år så vi känner varandra ganska väl. Hon är jättegullig och vi har alltid mycket att prata om. För nästan två år sedan fick hon och hennes man en liten flicka efter två missfall. Till saken hör att min frisör är strax över 40 och jag har förstått att det inte har varit helt lätt för henne att bli gravid. Men detta är inget direkt vi har pratat om. Inte heller har jag sagt något om våra problem. Men igår berättade jag att jag är gravid och att vi har haft svårigheter och därför gjort provrörsbefruktningar. Och då kröp det fram att det har varit precis likadant för dem. Så under alla år har vi båda två gått igenom ungefär samma sak men utan att prata om det. Och det räckte med att vi bara tittade på varandra nu så förstod vi och då sprutade tårarna på oss båda. Det kändes stort att få dela detta med någon som varit med om exakt samma sak. Vi har dessutom gått på samma klinik och träffat samma doktorer och sjuksköterskor. Vi pratade länge och grät och kramades om vartannat. Vilket häftigt frisörbesök. Första gången jag träffar en IVF-medsyster  i verkligheten.

 
 
Ingen bild

Pipeline

10 december 2007 13:14

Det känns verkligen magiskt att träffa en medsyster när man minst anar det. Det var likadant när jag upptäckt att min frisör låg i fas med oss när det gällde adoption :-) Man blir alldeles tagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maja - 2 februari 2008 18:47

Jag har väl egentligen inte någon bra ursäkt till varför jag inte uppdaterat min blogg på flera veckor. Såg först nu att flera av er hört av er och undrat om allt står rätt till och det värmer. Både jag och lillkillen i magen mår jättebra.   Tänkte ...

Av maja - 19 december 2007 09:37

Hörde på nyheterna igår att julhandeln återigen slagit nya rekord. Men är det inte samma visa varje år? Jag tycker att man hör detta år efter år. Tydligen har varje svensk i år handlat julklappar för 6000 kr (!!). Låter inte det väldigt mycket? Och å...

Av maja - 12 december 2007 11:47

Vi har länge funderat och pratat om att skaffa ny bil. Och nu har vi äntligen gjort slag i saken. Det blev en sprillans ny Honda CR-V. Bild från www.honda.se   Tjusig va? ...

Av maja - 2 december 2007 16:29

Dagen efter vi skulle kommit hem från Thailand hade jag beställt tid för NUPP-test. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tänka mig att Solresor skrivit fel på biljetten och att vi skulle komma hem först ett dygn senare. Men så var det! Visst, vi fic...

Av maja - 2 december 2007 16:18

Nu är vi hemma efter en helt underbar semester. Thailand var lika fantastiskt som alla säger. Vi kommer med all säkerhet att återvända dit någon gång. Människorna var så vänliga och sååå barnkära, vi reste ju dit med ett kompispar som hade sin dotter...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards